Wedstrijdverslagen

Fase 2

SV Valkenswaard JO13-2 Tivoli JO13-1

11-12-2021

We begonnen wat stroef aan de wedstrijd. İn het eerste deel van de eerste helft geen grote kansen van beide teams. Halverwege de eerste helft komt Valkenswaard onverwachts op 1-0 dankzij de hulp van de scheids. Een corner wordt met de hand gecontroleerd en binnengeschoten van dichtbij. Kort daarna een bal op de paal na een corner van Stijn. Helaas is de ruststand 1-0. İn de tweede helft speelden we met meer druk naar voren en met meer wilskracht. We krijgen meteen een paar goede kansen via Jaylanio, maar de kansen gaan er niet in. Luuk wordt gevloerd binnen de 16 maar de scheids geeft een vrije trap op het randje van het 16 meter gebied. Halverwege de tweede helft een goede voorzet van Jaylanio wordt simpel afgewerkt door Stijn 1-1. Paar minuten erna een goede loopactie van Gyon en de bal komt in de voeten van Furkan en via de lat gaat de bal over de doellijn 1-2. İn de laatste 10 minuten wat kansen om de wedstrijd definitief te beslissen, maar het blijft bij 1-2. Het is mooi om te zien hoe we de tweede helft hebben geknokt voor de overwinning! Alles bij elkaar een verdiende overwinning gezien het wedstrijdbeeld en de kansen die we hadden. Belangrijke winst voor het kampioenschap, zeker als blijkt dat vandaag DVS 13-2 gelijk gespeeld heeft tegen RPC. Zaterdag de bekerwedstrijd tegen DBS 13-2 en zondag tegen DVS voor kampioenschap, het weekend van de waarheid!!

Tivoli JO13-1 – DBS JO13-2

0-0 (w.n.s)

(Bekerwedstrijd 2e ronde)

18-12-2021

Vooraf waren we op onze hoede, omdat deze tegenstander in de 1e klasse speelt, de foqus bij de jongens gelegd en vanuit ons eigen spel de wedstrijd aangegaan. Het viel ons op dat DBS 4-4-2 speelde, een vreemde tactiek als je op papier de sterkere partij bent. We vlogen uit de startblokken, zetten DBS volledig onder druk en hadden het 1e kwartier al 3 goede kansen. De keeper van DBS heeft de wedstrijd gered, hij keepte echt supergoed, de 1e helft bleven wij de bovenliggende partij, alleen konden we dat niet in doelpunten uitdrukken. In 2e helft wat kleine omzettingen gedaan, maar deze ook weer teruggedraaid, het stond gewoon goed. Ook 2e helft nog wat kansjes over en weer, maar het bleef 0-0. Penalties moesten een winnaar brengen, dit was spannend. Er stonden 7 jongens op die wel een penalty durfden te nemen, uit eindelijk hadden we ze alle 7 nodig en wonnen we met 5-4. Op naar de volgende ronde, super trots.

Tivoli JO13-1 – DVS JO13-1

(Kampioenswedstrijd 2e fase)

19-12-2022

Door de aanscherping van de Corona maatregelen mocht deze wedstrijd niet gespeeld worden, ondertussen is duidelijk dat we niet in de 1e klasse ingedeeld zijn, maar toch weer in de 2e klasse. Proberen door kampioenschap 3e fase toch nog in de 4e fase 1e klasse te gaan spelen, om te kijken hoe ver we met dit team kunnen komen. Super trotse Trainers, Leiders en Ouders.
TIVOLI JO13-1